me and my music ^_^

i am what i am!!

My photo
I am just a simple girl. Seorang gadis yang sedang-sedang dalam segala aspek bermula dari A sampai Z. Kalau nak tahu pasal aku boleh tanya. As simple as that. My dream is to be love by someone who will be a father of my kids and not to be hurt. So typical right?

blogger buddies!! ^^"

Sunday, October 30, 2011

Ini surat untuk bekas kekasih si dia ^_^

Assalamualaikum w.b.t...

Sebelum saya memulakan surat saya ni...Saya perkenalkan diri saya dulu ok? Saya adalah teman bekas kekasih awak sekarang.. Saja saya menulis surat ini untuk awak...Khas untuk awak, bekas kekasih si dia yang saya sayang ^_^

Awak...

Saya di sini tidak ingin berbicara panjang pun... Sekadar ingin berkenalan dengan awak secara lebih lanjut dan mendalam...Nak gak saya taw apa yang ada pada awak sampai dia memilih awak waktu dulu... Kalau awak tak keberatan, harap dapat berkongsi cerita dengan saya ok?



Selain tu, saya juga kalau boleh nak minta pendapat awak, nak berkongsi cerita dengan awak sebab awak antara orang yang paling kenal dia selain ibu dia...Jadi saya rasa tak salah kalau saya bertanya pada awak tentang dia...Sebab saya tak mampu nak cungkil dan tahu mengenai dia melalui dia je...Lagi pun, dia tu asyik sibuk je...Dan dia tu, pemalu sangat nak bercerita dekat saya...Saya dah kenal dia melalui dia, melalui kawan-kawan dia, sedikit kenal melalui ibu dia dan jiran dia dan sekarang tinggal melaui awak je lagi yang belum...Saya nak bertanya pada awak...tapi saya segan la, lagipun kawan-kawan saya cakap saya ni buat kerja gila sebab nak bertanya hal-hal macam ni dekat awak... Saya rasa pelik...Ye la, apa yang gila nya? Betul lah, kalau kita tak tahu, mesti la kita bertanya...Tapi kalau awak tak nak dengar apa-apa lagi pasal dia....Saya faham, sebab saya pun tak pernah lagi berborak dengan kekasih bekas kekasih saya...Selalunya dorang akan benci saya sebab dorang rasa saya akan rampas semula kekasih saya... Padahal, saya tak berkeinginan pun nak rampas sesiapa apatah lagi kekasih orang...
“There is still a lot of fish in the sea, why mess with others fish?”
betul tak?

Namun, lama kelamaan, semakin mendalam saya kenali dia, semakin lama perhubungan kami, semakin saya rasa ingin berterima kasih banyak sangat kepada awak... Ye la, tanpa awak, dia mungkin tidak sematang sekarang...Sekiranya awak tiada dalam masa lalunya, pasti dia tidak seserius sekarang menghadapi realiti hidup...Kalau awak tak jadi kekasih dia dulu pastinya juga dia bukan seperti lelaki yang saya kenali sekarang...Terima kasih awak...

Saya gak nak terima kasih kat awak sebab lepaskan dia dan jaga dia dengan baik sepanjang perhubungan korang... terima kasih sebab lepaskan dia...Awak dah buka peluang untuk saya kenali dia...Saya rasa, kalau awak masih bersama dia sekarang, keadaan kita pastinya berbeza...Saya pasti tak berpeluang mengenal dia sebagaimana peluang yang saya ada sekarang...Saya hargai sangat peluang ni...dan awak adalah salah seorang yang ingin saya berterima kasih di atas peluang ini...Ye awak lah...bukan orang lain...

Awak...

Saya ada juga terbaca, terdengar dan dapat tahu kisah cinta awak berdua daripada ramai pihak tapi awak jangan risau, saya tak kisah pun dah...Mulanya, hati saya memang sakit sangat... Teramat sakit, sebab setiap denyut kesakitan yang dia rasa, saya turut rasa dalam hati saya sampai kan saya pun tak tahu kenapa... Tapi betul lah kata orang, masa bakal membetulkan segala-galanya, insyaAllah dengan izinNya....Ye saya dah pulih, saya dah boleh tersenyum dan bertegur dengan awak...sebab sakit tu dah tak rasa lagi...sebab saya dah dapat lihat senyuman dia di sebalik apa yang berlaku...Senyuman yang dah lama tak kelihatan...senyuman yang tiada pada wajahnya semasa awal perkenalan kami...

Saya tak pernah pun tak suka atau membenci atau rasa syak apa-apa pada awak...Cuma saya ingin meminta maaf kerana pada awal perkenalan saya dengan si dia, saya ada tersalah sangka pada awak...tapi tu dulu....saya harap awak sudi maafkan saya... Saya cuma tersalah sangka sebab awak pernah melukakan hati si dia yang saya sayang jadi, saya pun secara tak sengaja telah tak suka awak pada mulanya...Maafkan keterlanjuran saya ye?

Akhir kata daripada saya....Jutaan terima kasih sekali lagi yang tak terhingga sebab dah jaga dia dengan baik, beri pengajaran yang terbaik serta lepaskan dia secara baik yang secara tak langsung nye telah membuka peluang untuk saya mengenali dia....Saya bersyukur sangat atas peluang yang ada ni....Alhamdulillah...Saya berharap awak dengan dia masih dapat bersahabat seperti biasa....Saya juga berharap agar kita dapat bersahabat...Saya betul-betul ingin mengenali awak...Sekali lagi...terima kasih banyak awak...hadiah ini tak kan saya sia-sia kan,insyaAllah...Saya doakan, semoga awak turut berbahagia selalu di samping orang-orang yang awak sayang dan sentiasa berada di dalam lindunganNya...

Salam perkenalan daripada saya, teman bekas kekasih awak...


Yang benar,
Teman tapi Mesra Si Dia ; bekas kekasih awak...




p/s : surat ini ditulis setelah mendapat idea untuk menulis surat... sebarang karakter di dalam surat ini kalau ada yang tersama harap maaf tapi ini luahan hati jugak rasa nya...jangan marah-marah ye?

5 comments:

fRaMe+LenSeS said...

amboihhh skali ng surat lagi. hihihi. :D abg mendoakan bahagia ya adik. pape cta la ng abg. :D dr Love di sisi anda. :P

H Y D E said...

amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi amboi dia bersurat lagi la pulak kan kan kan :D

mr E oSk gurL said...

abg nadh : thanx abg... insyaAllah klu adik x segan adk citer... :)

abg H : byk nya amboi dia....... bukan slalu tulis2 surat ni...hehe :P

Ku Azhar said...

waaa!!!!! hehehe blh dpn A+ nie dlm SPM nie :)

mr E oSk gurL said...

Ku Azhar : dah abes SPM dh pun...huhu :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...