me and my music ^_^

i am what i am!!

My photo
I am just a simple girl. Seorang gadis yang sedang-sedang dalam segala aspek bermula dari A sampai Z. Kalau nak tahu pasal aku boleh tanya. As simple as that. My dream is to be love by someone who will be a father of my kids and not to be hurt. So typical right?

blogger buddies!! ^^"

Monday, January 31, 2011

pikat si dia melalui tarikh lahir...^^"

Kaitan Tarikh n cara pikat si dia...
(x kisah la bulan apa skali pun ok??!!) ^_^

1hb : Si dia berjiwa seni n gemar b'santai sambil menenangkan fikiran. Ajak la si dia bersantai di persisiran pantai. Di smaping itu, minta si dia memainkan satu lagu dengan petikan gitar khas buat kamu. Tentu si dia terfikir kamu mempunyai cita rasa yg sama dgn nya....sesuai sgt kn??

2hb : Kamu boleh m'harapkan pemberian sejambak bunga ataupun patung comel krn si dia berjiwa romantik. Di peringkat permulaan, si dia kelihatan malu-malu krn takut dikecewakan. Apakat klau kamu menanggap si dia sbg teman rapat dahulu. Manalah tahu selepas itu cinta akan berputik.

3hb : Sikap si dia sukar diramal. Kamu harus bersedia mengahadapi sebarang kemungkinan. Si dia gemar melancong/berkhemah dan ini akn membuatkan si dia kurang masa bersama kamu. Apa kata kamu kongsi minat bersama dgn nya. Dgn itu, baru kamu boleh memahami sikap si dia.

4hb : Kurang berkeyakinan n takut utk mencuba sesuatu yg baru! Setiap kali si dia bercadang utk melakukan sesuatu perkara, kamu berilah sepenuh sokongan n galakan pada nya. Katakan si dia mampu utk melakukan perkara tersebut. Dgn semangat yg kamu berikan, pastinya dia merasakan kamu adalah teman setianya. Hmm...lepas tu apa lg...

5hb : Selalunya si dia gemar memendam perasaan. Walaupun menyukai seseorang, sukar bagi nya utk berterus-terang. Cuba perhatikan tingkah laku si dia terutamanya bila bersamanya. Kamu juga boleh menunjukkan tanda-tanda kamu menyenanginya utk membuatkan si dia tidak ragu-ragu utk memilih kamu sbg pasangan. Tidak salah kalau kamu mengorak langkah dulu!

6hb : Si dia umpama magnet! Semua org sukakannya n tertarik padanya. Ringan tulang n sedia membantu sesiapa yg bermasalah. Walaupun si dia mengenalimu tetapi masih tiada tanda-tanda dia menyukaimu, jangan risau. Apa kata ambil masa utk lebih rapat dgn dirinya. Sentiasalah bersama dgn nya d waktu susah n senang. Siapa tahuhati nya akn terbuka tak lama lg.

7hb : Cpt panas baran n mudah mengeluarkan kata-kata yg tak enak didengar. Si dia ini juga sering menyinggung perasaan org lain. Jika kamu seorang yg mudah menangis n terlalu lembut hati, mungkin si dia tak sesuai buat kamu. Tp marahnya, tak lama. Si dia cpt cool. Cubalah kamu menasihatinya, siapa tahu dia termakan nasihat kamu itu kn?

8hb : Si dia agk pendiam dan menyukarkan kamu utk mendekatinya. Si dia hanya berbicara jika kena pd topiknya. Selain tak akn bersuara sembarangan, si dia juga bijak n seorang yg telus hatinya. Kamu harus bijak memilih topik utk diajak berbincang agar si dia tahu kamu seorang yg berotak!

9hb : Seseorang yg pandai mengambil hati n
penyayang. Tp awas!! Ramai org yg mengejarnya. Maknanya kamu mempunyai ramai saingan. Cubalah rapat dgn si dia n jd diri kamu sendiri. Apabila berhadapan dgn nya, tonjolkan kekuatan diri kamu n jd tmpt bg dia meluahkan rasa. Selain itu, kamu juga boleh berkongsi masalah dgn nya n si dia pasti boleh membantu kamu. Pastinya hubungan kamu semakin rapat n erat.

10hb : Seseorang yg jujur, berterus-terang n akn berusaha mendapatkan apa yg diingini. Si dia mudah disenangi oleh org d sekeliling nya n kamu pula harus pandai mengambil hati si dia. Salah satu caranya ialah selalu bertanyakan khabar, ambil berat ketika dia murung n masak makanan kegemaran nya. Jika si dia masih tak memberikan respons positif, cubalah berterus-terang. Jgn risau, si dia seorang yg amat memahami. Selamat mencuba!!

11hb : Si dia seorang yg amat mementingkan kerjayanya hingga kadang-kadang melupakan kehidupan sosialnya. Cuba sekali-sekala kamu mengajaknya keluar menemani kamu ke majlis-majlis sosial utk si dia bergembira. Katakan pd si dia, jgn lah terlalu memikirkan soal kerja krn si dia juga perlukan rehat. Selain itu, cuba ambil hati nya dgn memberikan kasih syg yg tak berbelah bahagi.

12hb : Lebih bersikap sederhana. Si dia tak suka memikirkan hal-hal yg remeh. Kamu jgn pula tambah masalah si dia dgn menceritakan masalah kamu. Si dia kalau boleh tak mahu terlibat dgn sebarang masalah kamu. Utk menambat hatinya, seseorang itu perlu lah bersikap sederhana spt nya juga. Jaga kelakuan n jgn melebih-lebih apabila d hadapannya.

13hb : Tegas dlm membuat keputusan. Mungkin kali pertama mengenalinya, seseorang itu akn berasa cpt bosan. Namun jauh di sudut hati, mereka adalah seorang yg cukup romantik n penyayang. Di sebalik sisi tegasnya, tersilat sifat halus yg akn dicurahkan hanya pd yg berjaya menawan hatinya. Pasangan yg sesuain utk mereka ini ialah yg tahu berdikari, tak bergantung pd org lain n boleh berkorban masa.

14hb : Berjiwa penyayang n sukakan kanak-kanak. Si dia seorang yg mementingkan elemen kekeluargaan. Ambil kesempatan yg ada utk mengenali keluarganya. Cubalah tanya siapa ahli keluarga nyan ceritakan juga tentang keluarga kamu. Siapa tahu dgn latar belakang keluarga boleh membuatkan si dia terpikat padamu! Apa yg penting kamu juga perlu berjiwa kekeluargaan n syg bkn hanya pd dirinya malah pd keluarganya juga.

15hb : Suka memendam rahsia n perahsia! Mungkin d wajahnya mengukir senyuman tp d dlm hatinya siapa yg tahu. Bagi kamu yg semula jd caring n manja, kamu amat sesuai dgn si dia ini. Boleh jika kamu ingin mengorek rahsia yg ada d dlm hatinya tp perlulah kena dgn caranya. Yg penting sebelum berkata-kat, tapis dulu ayat kamu supaya dia tak mudah tersinggung.

16hb : Garang!! Walaupun garang ada kala nya romantik n penyayang. Tp awas, jika kamu tersilap langkah, pasti hari-hari dimarahinya. Tak hairanlah lelaki jenis ini amat sukar utk didekati. Utk mendekatinya, seseorang itu haruslah bersikap lemah lembut n pendiam.

17hb : Lembut. Sekali pandang kamu akn menggambarkan si dia ini jenis yg lembut. Namun sebenarnya mereka juga seorang yg tegas dlm membentuk keharmonian sesebuah perhubungan. Nak tahu bagaimanakah cara utk mendekatinya? Haa... cuba ambil berat n jgn ambil kesempatan d atas sikapnya yg lembut itu ok!

18hb : Berkebolehan melukis n kreatif.Banyak menghabiskan masanya dgn hobi ini. Apa kata kalau kamu memintanya utk melukis potret kamu. Tentu si dia berbesar hati utk melukis wajah kamu. Silap hari bulan, potret kamu terbentang d dinding rumahnya. Kamu patut berbangga tau!

19hb : Mudah tersinggung n agak manja. Si dia suka sekiranya kamu melayannya spt seorang anak kecil. Melalui lirikan n senyuman manjamu sudah cukup utk menawan hatinya. Bkn itu shj, kamu juga kena selalu memberi kata-kata puitis pd nya. Jgn sampai kamu yg bosan dgn kerenahnya tau.

20hb : Tenang n bersahaja. Ada kalanya jika mengahadapi situasi yg mencemaskan, riak wajahnya akn tenang tetapi tidak hatinya. Kamu juga perlu bersikap tenang tp bukan nya hipokrit ya. Ia tak akn membantu kamu memikat si dia utk mengetahui rahsia yg disembunyikan itu.

21hb : Sering bersikap moody tp masih boleh dikawal. Tp si dia gemar bersantai d kafe-kafe sambil mendenga muzik yg berentak perlahan. Kamu hanya perlu tahan dgn perangainya jika mood si dia berubah. Bagi kamu yg jenis selamba n tak ambil kisah, haa... sesuai sgt dgn mereka yg jenis moody ini. Tp asalkan, kamu tahu utk lembutkan hatinya kembali ya.

22hb : Agak emosional n sukar mengawal perasaan. Tetapi jiwanya mudah cair dgn pujuk rayu seseorang gadis. Ini bkn bermakna kamu kena pujuk rayu pd si dia sentiasa. Tp, kamu perlulah lemah lembut n bersopan santun bila berhadapan dgn si dia.

23hb : Seorang yg agak ego, moody n mementingkan diri sendiri. Si dia juga amat mementingkan kawan-kawannya. Walaupun ada kalanya sikap itu membuatkan kamu mkn hati, kenalah tahan jika kamu syg kan nya. Nk tahu bagaimana utk menawan hati si dia? Senang saja. Apa kata kalau kamu masakkan makanan kegemarannya!

24hb : Seseorang yg takut berhadapan dgn kekecewaan mgkin disebabkan kisah silamnya. Kamu tentunya tak mahu si dia menganggap kamu spt kekasihnya yg sebelum ini pernah melukakan hatinya. Oleh itu, kamu harus buktikan yg kamu lain dari yg lain. Misalnya, setia dlm perhubungan n boleh berdikari.

25hb : ‘Happy go lucky’ n gemar buat lawak. Beruntung kamu jika kamu pn bersikap begitu. Masing-masing ‘happy go lucky’, alamatnya jaranglah berlakunya perang dunia ketiga! Tentu bertambah ceria hubungan kamu nanti. Tp kalau kamu tak pandai buat lawak, baik kamu diam shj. Kot-kot nanti jd lawak bodoh n mungkin menyakitkan hati org lain.

26hb : Si dia adalah seorang yg mudah dipengaruhi. Jgn terkejut jika si dia mempunyai koleksi kekasih. Si dia senang ditawan tp banyak rintangan yg terpaksa diharungi. Si dia meminati gadis yg berkarakter n tahan lasak. Cuba kamu mengajak si diamelakukan aktiviti lasak spt payung terjun atau pn terjunan bungee. Pasti si dia menyukainya!

27hb : Walaupun nampak brutal tp sebenarnya si dia berjiwa sentimental. Kamu pula jgn cuba mengambil kesempatan ke atas dirinya krn ia akn mengubah kepercayaannya terhadapmu. Kamu juga perlu melaksanakan janji-janjimu sekiranya ada berjanji dgn si dia. Pssst, si dia pantang kalau org mungkir janji.

28hb : Si dia suka memerintah! Teruklah mcm ni. Kamu perlu tahu mengawal perasaan sekiranya si dia bersikap begitu terhadapmu. Kalau nk si dia berubah, nyatakan pd si dia baik-baik bahawa kamu juga ada hati n perasaan. Mana tahu dgn cara itu, si dia akn berlembut hati n berubah.

29hb : Seorang yg gemar bertukar-tukar pasangan. Renungan manja kamu dapat mencairkan hati si dia. Namun apa kata kalau kamu buat-buat jual mahal n tentunya si dia ingat kamu ini jenis yg susah nk dapat. Tentu si dia rasa tercabar n akn cuba mendekati dirimu.

30hb : Seorang yg boros berbelanja terutamanya memekapkan kereta kesayangannya itu! Rapatkan dirimu kepadanya n kalau boleh beri nasihat supaya dia boleh mengawal perbelanjaan n simpan duti utk masa depan. Tentu dia terfikir kamu seorang yg merancang utk masa depan.

31hb : Gemar bergaya n mementingkan penampilan. Si dia juga sukakan gadis berpersonaliti. Kamu? Kenalah mengubah penampilan kalau selama ini kamu gemar berpakaian selamba, kenalah ubah gaya tu. Lebih ‘up to date’ n trendy.

p/s : ini cuma sekadar berdasarkan perhatian,pengalaman n pembacaan saya...tiada yg sebenar2 melainkan dr Allah S.W.T semata-mata....
n apa kita nk wat kalau kita suka kt org tu tp kita segan nk tanya kt dia?? aish...

4 comments:

salehah azmi said...

nice entry.hihi :]

GeminiGurlz said...

dtg dari blog atokk.... (petua kite semua).. 14hb... ermm.betul ke??hehe

sempoi295 said...

alahai...
bie xde partner la pulak nk compare...
tp xpe la... blog kamu best...
simple n menarik...

follow~

mr E oSk gurL said...

salehah...thanx...=)

gemini gurlz : jgn percaya ye??t khurafat lak?? juz f0r fun...=)

sempoi : thanx follow....hehe=P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...